Seribu batu Songgo Langit

Sekilas Batu Seribu Songgo Langit berbunyi unik. Tetapi tidak salah jika tempat ini dipanggil seribu batu kerana terdapat banyak batu besar di tempat yang masih dalam satu kawasan Hutan Pine Mangunan.

Selain menarik pelancong dengan batu-batu gergasi di tengah-tengah hutan pain, terdapat juga banyak tempat selfie unik yang masih sangat jarang dijumpai di tempat lain.

Beberapa tempat unik di Seribu Batu Songgo Langit termasuk Rumah Hobbit seperti di Pujon Malang Arnab Park, Rumah Kayu, Jembatan Kayu yang menghubungkan antara pokok, melihat pos, dan rumah pokok, dan beberapa tempat unik lain.

Mengunjungi Ribu Batu Songgo Langit semakin menarik dengan kemudahan keluar seperti rubah terbang dan tempat mendaki untuk pendaki dinding profesional.

Kemudahan di sini cukup memadai seperti tandas, gerai, dan tempat letak kereta. Untuk bayaran kemasukan, pelawat tidak tertakluk kepada penghujahan di kawasan Seribu Batu Songgo Langit. Pengunjung hanya dikenakan bayaran letak kereta sebesar Rp 3000, – untuk sepeda motor dan mobil sebesar Rp. 10,000.

Laluan ke Thousand Batu Songgo Langit dari persimpangan terminal Giwangan terus ke selatan melalui Jalan Imogiri Timur hingga memenuhi T-simpang Pasar Imogiri dan mengikuti arah ke Desa Mangunan.

Tidak jauh dari lokasi Desa Mangunan, anda akan menemui Restoran Bumi Langit. Kemudian ikuti arah ke Watu Goyang. Dari sana tidak lama lagi akan tiba di Pelancongan Batu Seribu Songgo Langit Yogyakarta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © 2018 Irock.web.id - Jasa SEO Master dan Ahli Pakar SEO Murah Powered By Jasa SEO Frontier Theme